mandag 24. september 2012

Hud kombinasjoner/skin combinations

This tutorial will be in Norwegian, but if you want it in english, you can visit my blog HERE.
*****
God morgen Copic venner :)
Jeg tenkte å vise dere fire ulike fargekombinasjoner når man skal fargelegge hud med Copic.
Det er ofte vanskelig å vite hva man skal velge for farger når man er ny med Copic, så dette kan kanskje være en liten pekepinn :)
Det blir mange bilder, så jeg håper du orker å henge med til slutt!
 
 
Jeg har valgt å bruke et digistempel fra La La Land for min tutorial.
Motivet heter Cupid Marci og du finner det her
*****
 
Min første kombinasjon er
E 00-000-0000 og E93 til kinn.
Start med å legge et lag med den lyseste fargen, som her er E0000

Så legger jeg et lag med den mørkeste, E00 der hvor det er mest skygge.

Blend med E000 og trekk det lenger inn mot midten enn den forrige.
Blend alt sammen med E0000
Og repeter om du ønsker mer farge, fra E00 til 0000

Gi motivet farge i kinnene med E93 og blend det inn.
 
*****
 
 Den neste kombinasjonen min er:
E 21-51-50 og E93 til kinn
Legg ett lag med den lyseste, E50

Den mørkeste i skyggen, E21

Blend med E51, men som dere ser så var min E51 tom (hvit tupp...)
så blendingen min ble ikke så fin.

Gå over med den lyseste fargen, som her er E50 og blend det fint sammen.

Gi henne herlige rosa kinn med E93
 
 Her ser du begge kombinasjonene sammen:
Hvilken liker DU best?
 
*****
 
 Dette er en annen kombinasjon som mange liker:
E 13-11-00 og E93 til kinn
 
*****
 
 Og denne kombinasjonen er den jeg har funnet ut jeg liker best til Afro-Amerikansk hud:
E 57-55-53 og R32 til kinn
Denne lille Marci'en fikk til og med fargelagte armer og ben ;)
 
*****

Her er alle mine motiv ferdig med ansiktsfarge.
Hvis du ikke ser forskjell er det fra høyre:
E 57-55-53 og R32 til kinn
E 13-11-00 og E93 til kinn
E 00-000-0000 og E93 til kinn.
E 21-51-50 og E93 til kinn
Hvilken er din favoritt??
 
Skal se om jeg får laget et kort med en av disse skjønnhetene en dag :)
 
Og så kommer jeg tilbake med en tutorial på ulike hårfarger en annen gang,
for det er også et ønske fra mange!
 
Ha en fin dag alle sammen!
Husk at du har fremdeles noen dager på deg til å delta på BLOGHOPPEN vår.
 Mange flotte premier å vinne!
Les om det HER

5 kommentarer:

Elizabeth sa...

Takk for inspirasjon og gode tips til fargevalg!
Klem, Elizabeth

Anonym sa...

Så nydelige fargekombinasjoner♥ Tusen takk for inspirasjonen♥
Klem fra Anne

Hege sa...

Kjempeflotte tips til hudfarger, Jill!!! Likte veldig godt at du har funnet en kombinasjon for afro-amerikansk hud! Det er nemlig ikke det letteste akkurat...

Tusen takk for at du deler!

Diger klæm fra Hege:)

Ea Christiansen sa...

Tak for en super god tutorial.
Skal helt klart ha' skrevet kombinationerne ned :o)
Hugz
Ea

Anne Lise sa...

Takk for flotte tips! Er selv helt i starten med å kjøpe copics. Har noen få og tenkte å fylle på flere på messa jeg skal på i helgen :)