fredag 14. desember 2012

Adventskalender- Luke 14

Dagene går i hurtigtempo her i gården i allefall. Vet ikke helt med dere, men det hender at jeg trenger å lage en gave i full fart. Og hva gjør man hvis man ikke har noe spesielt liggende da...

Jeg for min del lager en godteri pose. På denne tiden av året har jeg alltid liggende, små melkesjokolader, mini marsmellows, små sukkertøystenger (kjøper de i større esker) og gjerne Regia sin instant kakao.
Hvis man lager denne kakaoen som den skal, med varmt vann... og får å få den gode gammeldagse kakaosmaken tilsetter man en dæsj fløte.... Hmmm, det blir godt. Og toppen av smak er å ha litt små marsmellows i. Skikkelig noe å varme seg på, mens man koser seg med melkesjokoladen og sukkertøystengene ved siden av....

Og da synes jeg iallefall at denne sangen av Dizzie Tunes passer med temaet på Toppingen av posen


Her er innholdet i posen


For å lage posen har jeg brukt en ferdig hvit papirpose som måler 3,5 x 6,5 inch,
Jeg har klipt til ensfarget kartong og mønsterpapir i størrelse 3 3/8 x 6 inch.
Svertet kantene på papiret og brukt teip til å lime på posen.



Så leita jeg frem ett stempel som jeg ville bruke for å lage lukkingen på posen.
Det har jeg farget med:
Snømannen: W0-3
Nese: Y32-YR12-65-15-27
Lue: BG01-57-B09
Genser: YG61-17-G99
Planke: E23-37-29+ multiliner brush sort
Fugl: W0-3-BG01-57
Så har jeg brukt Atyou Spica: Red- Lipstick- Garnet og Black på hjertene, teksten og øyne og munn.

jeg stanset ut Top Note fra StampinUp, svertet kanten med litt blå og limte på snømannen som jeg hadde klipt ut. 
I tillegg har jeg leita fram bjeller med lyd... morsomt med bjelleklang på pakkene, og disse har jeg festa i chipboard knapp.
Her er nærbilde av toppen
 Og da har man straks en liten gave i full fart. Denne posen har jeg kanskje brukt en halv time på å lage. Mye avhenger av hvilket stempel du velger og hvor detaljert du vil fargelegge.


Lykke til med små vennegaver som barna kan gi til sine venner for eksempel.

Adventsklem fra Meg :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig godispose i dagens luke❤ Takk for nok en flott kalenderluke❤
Klem fra Anne

Jill sa...

Herlige poser Gunn!
Utrolig koselig liten gave å få :)
Herlig førjulsinspirasjon ♥
God helg vennen
Klemmer

Eva J sa...

Så söta påsar, jättefint
Kram