fredag 7. desember 2012

Adventskalender Luke 7

Hei alle sammen, snart er det helg:)
I dag er det min tur til å lage luken i adventsskalenderen vår, og jeg tenkte jeg skulle vise en enkel og grei julegave man kan lage på relativt kort tid:)
I år er det flere som får sjokoladekort av meg, og jeg har tatt bilder underveis i prosessen når jeg laget ett av de. Mål og totorials er det mange av rundt omkring, og jeg har selv blitt inspirert av kort rundt omkring i blogg-verdenen:)
Mens du titter på bildene kan du jo kose deg med en julesang:) 



Først fant jeg fram noen av tingene jeg ville bruke:
 Kartong, pyntepapir, motiv fra magnolia og tusjer som passet til pyntepapirene, samt kutter og pregebrett.

 Jeg brukte sjokoladen jeg hadde funnet fram, til å finne målene å prege etter. Forskjellige sjokolader gir litt forskjellige mål.


 Jeg liker å klisje litt, så etter at panelene til eska var kuttet ut, malte jeg kantene med Gesso, for så å dyppe dem i glitter:)
 Jeg har også laget to kanter til å feste på sidene av kortet for å holde sjokoladen på plass, samt punchet en kant som skal være inni kortet.
 Her er panelene inni kortet på plass, og her ser du hvor fint det blir med en punchet kant inni:) Jeg har også pyntet med en fin tekst, og laget ett panel til å skrive en personlig hilsen på. Før du fester panelene på framsiden, er det lurt å feste ett bånd på undersiden og oversiden til å knyte kortet sammen. Da er du sikker på at ikke sjokolade ramler ut før mottakeren får kortet:)
Her er kortet ferdig. Det er ikke så veldig god plass til å pynte, og det er en av grunnene til at det går relativt kjapt å lage kortet:)

Jeg håper du får litt tid til å kose deg med hobbyen din i helgen, innimellom alt annet som skal gjøres:) Hvis du vil ha flere detaljer om hvilke materialer jeg har brukt på kortet, finner du det i bloggen min her
Klem, Veronica

7 kommentarer:

Eva J sa...

Jättefint och det kommer bli en uppskattad julgåva.
Trevlig fredag
Eva

Gunn (Merete) sa...

Flott kort og gave. Helt klart noe man må prøve.

Elizabeth sa...

Takk for inspirasjonen, Jill. Nydelig fargelegging og en super gaveide! Klem, Elizabeth

Jill sa...

Det var ikke mitt vidunderlige verk dette her!
Dette var det Veronica som har gjort :)
Helt nydelig prosjekt vennen, fantastisk gaveide!
Adventsklem fra Jill

Anonym sa...

Kjempeflott sjokoladekort❤❤ Tusen takk for inspirasjonen!! Nydelig pyntet og vakker fargelegging❤
Klem fra Anne

Maritha sa...

OJ OJ så himla fint!!! Riktigt bra inspiration minsann....=)

Kram

Scrappellen sa...

Kjempelekker..og så "enkel" og flott gave♥
Laget noen nå..men flere kommer til!;)
Klem, Ellen