fredag 20. desember 2013

Advents-luke 20.desember

Og like plutselig var vi kommet til luke 20. Ja, nå er det ikke mange dagene igjen... det er så jeg har måttet sette meg ned og "making a list and checking it twice" bare for å se om jeg er i rute eller hvordan ståa er. Joda, alle gavene er i hus, noen mangler papir, men det går kjapt. Mangler bare en kakesort, deigen satt igår og den blir bakt ut ikveld.. De siste julekortene er skrevet og går i posten idag... Det blir julevask og pynting av hus på lørdag... og da er det bare kos resten av jula...
Og med lista sjekket og oppdater- kunne jeg med god samvittighet kose meg med dagens bidrag.. Dette er noe jeg ikke har gjort tidligere- så det var kanskje litt risikofylt å prøve det uten mulighet til å angre... Men, før jeg viser dere hva jeg har gjort, vil jeg gjerne gi dere denne julesangen- det er en av de jeg  liker best.

                                                                  


Mitt prosjekt var å Alter noe hvor jeg brukte airbrush. Jeg fant et ovalt speil på Eurpris tidliger i høst som jeg tenkte at jeg kunne lage noe med.. Disse var heller ikke så dyr, så da var det ingen krise om jeg ikke fikk det helt helt til.
Så her kommer en bildeserie om hvordan denne forandret farge med copic Airbrush.
 



 




Slik ble den ferdig brusha og med andre medier. Jeg ville ha en ramme jeg kan bruke hele året, derfor har jeg valgt denne gyldne fargeskalaen.
Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil ha det som speil eller om jeg vil gjøre noe annet med den. Derfor er den ikke mer pyntet.
Men, som dere ser, man kan forandre farger på denne type ting også med airbrush. Det beste er at tørketiden er ometrent lik null, så om man vil kan man pynte med en gang.

Og jeg må også si at det er utrolig vanskelig å få tatt gode bilder av speil pga. refleksjonen, derfor måtte jeg dekke til selve speilet.

Da vil jeg bare ønske dere alle noen fortsatt flotte adventsdager.


Ingen kommentarer: