onsdag 30. juli 2014

Jul i juli


Hei alle sammen der ute i sommervarmen. 

Jeg har "kjølt meg ned" litt med dette julekortet nå i juli, det er aldri for tidlig å begynne på julekortene, det går fort frem til jul uansett!! 

Kortet mitt er digert, det måler 7 7/8 x 5 5/8". Jeg har valgt å lage det enkelt og holde fokus på motivet fra Make It Crafty. Noen biter mønsterark, et tekststempel og en knapp er all pynten kortet fikk. Himmelen har jeg airbrushet, og jeg trenger sikkert mer trening for å få det ordentlig jevnt, men gøy er det likevel! Jeg spedde på med noen godværsskyer da jeg var ferdig med airbrushingen, men så kom jeg på at det vanligvis ikke er så mange godværsskyer på vinteren. Enten er himmelen blå, eller så er den grå eller hvit, det er liksom ikke skydotter på vinteren som på sommeren. Kunstnerisk frihet er det jo noe som heter, så jeg skylder på det! ;)

Jeg har lagt glitter på alt som heter snø, så kortet glitrer skikkelig! I tillegg har alle vinduene fått et lag med glossy accents, så de ser ut som "ordentlige" vinduer. 

Vanligvis pynter jeg innsidene mine likt som på forsiden, men når jeg lager superenkle kort gjør jeg det enkelt på innsiden også. Kun en liten alv til å bo i huset ble plassert inni kortet. 

Jeg endte opp med å bruke veldig mange tusjer på dette prosjektet. I tillegg til fargene på oversikten over har jeg også brukt B90, som er en farge jeg har laget selv med blenderrefill, B91-refill og en tom tusj. Fargene som er listet opp etter blenderen er farger jeg har brukt på motivet med alven som jeg ikke brukte på motivet med huset (hud, hår og én av gulfargene til bjellene). 

Håper alle har en super dag og en super sommer. 

Klem fra Elin

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Veldig fint!
Nei, man kan aldri begynne for tidlig med julekortene :)

Hilsen Fredrikke

Hildes kort sa...

Super herlig julekort..og skydotter på vinteren gjorde seg virkelig flott det :-)

Anonym sa...

Lekkert, og nydelig blåfarger. Lekkert fargelagt.